Hořčík je jedním z nejvíce doporučovaných potravinových doplňků. Co vše může udělat pro vaše zdraví?

1)      Lepší spánek – Spánek regulující hormon melatonin je narušený, pokud je nedostatek hořčíku. Navíc hořčík reguluje stresové hormony. Stres a napětí je nejčastějším důvodem, proč lidi špatně spí.

2)      Relaxace nervového systému – Serotonin, který relaxuje nervový systém a zlepšuje náladu, je závislý na hladině hořčíku.

3)      Větší, silnější svaly – hořčík umožňuje tělu produkovat více Insulinu podobného růstového faktoru, který se nejvíce podílí na růstu a posilování svalů. Dále ATP, která uchovává energii v buňkách, je tvořena pomocí hořčíku.

4)      Lepší pohyblivost – Hořčík uvolňuje napjaté svaly. Bez hořčíku svaly dostatečně nerelaxují a objevují se křeče. Hořčík je důležitý pro pohyblivost, jelikož nízká hladina hořčíku vede k tvorbě kyseliny mléčné způsobující bolest a ztuhlost.

5)      Sílu kostí – Hořčík pomáhá důkladně zabudovávat vápník do kostí. Hořčík stimuluje hormon kalcitonin a potlačuje parathormon, který odbourává kosti.

6)      Remineralizace kostí – Nedostatek hořčíku způsobuje nerovnováhu mezi fosforem a vápníkem ve slinách, což poškozuje zuby.

7)      Alkalizace organismu – Hořčík pomáhá organismu získat zpět pH rovnováhu. Hořčík redukuje kyselinu mléčnou, která je částečně zodpovědná za bolest svalů po cvičení.

8)      Hydratace – Hořčík je důležitý elektrolyt pro správnou hydrataci.

9)      Pomáhá při zácpě – Hořčík může být užíván při detoxikaci střev od toxinů.

10)   Enzymatické funkce  – Enzymy jsou proteiny, které stimulují každou chemickou reakci v organismu. Hořčík je velmi důležitý pro správnou činnost enzymů.

11)   Cukrovka – Hořčík zvyšuje sekreci inzulinu, což urychluje metabolismus cukru. Bez hořčíku není glukosa schopna pronikat do buněk. Hromadění glukózy a inzulinu v krvi, způsobuje poškození tkání včetně nervů a očí.