Co oslabuje imunitu?
Imunita je oslabována celou řadou faktorů, vnitřních i vnějších, fyziognomických i psychogenních. Sníženou imunitou trpí lidé s nedostatkem pohybu z důvodu zhoršeného pokrvení, což má za následek nedostatečné odvádění odpadních látek a škodlivin z těla. Svou roli hraje také stres, ať jsou jeho zdrojem partnerské či rodinné neshody nebo pracovní problémy. Neméně významným faktorem je nesprávná výživa nebo dokonce podvýživa, kdy v jídelníčku chybí důležité vitamíny, minerály a další cenné látky. Za zmínku rovněž stojí nedostatečný nebo nekvalitní spánek. Ke snížení imunity rovněž přispívá překyselení organismu, ale také různá chronická onemocnění, jako je například diabetes. Nezanedbatelná podíl má i naše životní prostředí, které je plné chemikálií, ale i užívání některých druhů léků, nejčastěji antibiotik.

Čím imunitu podpořit?
Pokud tedy nechceme ležet co chvíli v posteli s chřipkou či angínou, nebo riskovat rozvoj některé z civilizačních chorob, měli bychom dodržovat zásady zdravé životosprávy. To znamená pravidelně se hýbat, odbourávat stres (vyvarovat se stresu úplně je v dnešní uspěchané době téměř nemožné), dbát na kvalitní spánek, otužovat se, dodržovat pitný režim a zdravě jíst. Zdravý jídelníček doporučují odborníci obohatit o doplňky stravy, které naleznete v této kategorii.

Chřipka a nachlazení jsou nejčastějším onemocněním, se kterým Češi bojují. Silný imunitní systém však dokáže virům a bakteriím vzdorovat. Poradíme vám, které látky jsou pro správné fungování imunitního systému nezbytné a pomohou vám prožít podzimní období bez návštěvy lékaře.

Vitamín C je základem prevence

Dostatečné množství Vitamín C v těle je pro správnou funkci imunitního systému klíčové. Podporuje odolnost organismu proti infekcím a slouží jako prevence proti oparům a infekčním onemocněním. „Vitamín C je nejdůležitější vitamín pro podporu imunitního systému. Aktivně pomáhá tělu bojovat s bakteriemi, viry a také proti potenciálně rakovinotvorným buňkám. Podávání vysokých dávek Vitamín C během nachlazení zkracuje dobu léčby a zmírňuje symptomy onemocnění,“

Echinacea

Echinacea bývá používána k léčbě široké škály infekcí už celá staletí. Nejčastěji se ale používala k ošetření otevřených poranění, při záškrtu, otravách krve nebo u dalších nemocí, vyvolávaných bakteriemi.

Dnes je tato účinná bylina využívána vetšinou jen při nachlazeních a chřipkách. Má však schopnost zničit i v současnosti nejnebezpečnější bakterie staphylococcus aureus, jež odolávají všem antibiotikům (MRSA).

Zinek nejenom pro krásnější leť

Zinek je minerál, který významně přispívá k posílení obranyschopnosti organismu a urychluje proces uzdravování. Pokud pociťujete první příznaky nemoci, dodejte svému tělu co nejdříve zinek. Významně tím přispějete ke snížení průvodních jevů nachlazení, například horečky či kašle. Zinek je také důležitý pro správný vývoj a funkci rozmnožovacích orgánů, zlepšuje stav kůže, urychluje hojení ran a napomáhá při únavě. Z potravin je zinek obsažen zejména v játrech, tmavém masu, mléku, vaječných žloutcích a mořských živočiších, hlavně ústřicích. Při úpravě potravin však mějte na paměti, že zinek se vařením či mletím ničí. Zinek lze také užívat v podobě tablet, kapslí ať už samotný nebo přidaný do multivitaminových přípravků.

Vitamín A posílí nejen vaše oči

Vitamin A pomáhá nejen při tvorbě zrakového pigmentu, díky čemuž jsou naše oči schopné rozeznávat předměty i za sníženého osvětlení. Dostatek Vitamínu A posiluje imunitní systém organismu a zvyšuje odolnost těla vůči infekcím. Pokud však budete dlouho vysedávat před televizí nebo to přeženete s alkoholem, vězte, že tím snižujete množství Vitaminu A ve svém těle. Při jeho doplňování ve formě tablet však dejte pozor na rozumnou míru – Vitamin A je jedním z mála vitaminů, jimiž se lze předávkovat.

Vitamíny skupiny B – komplexní prevence

B Vitamíny obecně pomáhají udržovat především správné fungování metabolismu, tedy proces látkové přeměny ve Vašem těle. Hlavním přirozeným zdrojem B Vitamínů, souhrnně označovaných také jako B-komplex, jsou kvasnice, celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy, ale například i ryby. Pokud hodně sportujete nebo je vaše tělo pravidelně zatěžováno větší námahou, mohou vám právě B Vitamíny pomoci s prevencí proti onemocnění či vyčerpání organismu.

„B Vitamíny jsou klíčové pro zdraví nervového systému, mozku a srdce, proto by neměly našemu tělu chybět. Pokud nedostáváme dostatek B Vitamínů ve stravě, měli bychom je do těla doplňovat nejlépe pomocí tablet či kapslí,“