Doplňky stravy při bezlepkové dietě . Vyloučení lepku může způsobit nedostatek vlákniny, vitamínů i minerálů.

Poškození tenkého střeva potlačuje schopnost vstřebávat vitamíny a minerály. Navíc zpracované bezlepkové potraviny jsou často vyráběné z rafinované bezlepkové mouky, která může postrádat důležité vitamíny a minerály. Ve výsledku pak lidé s celiakií mohou konzumovat méně železa, kyseliny listové a vlákniny, než je doporučováno.

Tudíž je nezbytné doplnit bezlepkovou stravu dodatečnými živinami.

Kyselina listová

Kyselina listová je jedním z vitamínů skupiny B. Nezbytná je pro růst a vývoj buněk, včetně produkce červených krvinek. Důležitá je především během těhotenství. Ženy v plodném věku by měly užívat 400 mikrogramů kyseliny listové denně.

Přírodním zdrojem kyseliny listové je tmavě zelená listová zelenina, jako je například špenát a kapusta. Dalším významným zdrojem kyseliny listové jsou citrusové plody, luštěniny a játra.

Vápník

Onemocnění celiakií zvyšuje riziko vzniku osteoporózy, a to kvůli špatnému vstřebávání vápníků z důvodu poškození tkání tenkého střeva.

Vitamin D

Vitamin D je nezbytný pro vstřebávání vápníku.

Vláknina

Vláknina je směs nestravitelných sacharidů nezbytných pro správné trávení potravy. V bezlepkových potravinách ji najdeme především v pohance, rýži, prosu a luštěninách.

Lidé s celiakií by měli obecně konzumovat více ovoce a zeleniny.