Nespavost je pokládána za přízrak četných skrytých a těžko rozpoznatelných stavů. Stravovací návyky a způsob života, závažné nemoci, působení léků, bolest a někdy i špatná postel, to vše může přispívat k nespavosti. U některých lidí pochází nespavost z trvalého napětí, úzkostných stavů a deprese. Odhalení základní příčiny může být přímo detektivní práce, ale je to nejlepší způsob jak nespavost vyléčit.

Jak se léčí nespavost potravinovými doplňky

Doplňky, které zde uvádíme, by měly přinést okamžitou úlevu. Není-li doporučeno jinak, lze většinu z nich užívat současně asi 45 minut předtím, než jdete spát. Nejprve zkuste každý prostředek zvlášť, abyste zjistili, zda na vás účinkuje. Podle četných studií je kozlík (valeriana), jedna z nejlépe prozkoumaných léčivek, velmi účinným prostředkem pro spaní. U někoho účinkuje lépe v kombinaci s jinými uklidňujícími léčivkami, například s heřmánkem nebo kavou a mučenkou. Tyto doplňky, ať už je užíváte v tabletách, tobolkách, tinkturách nebo v čaji, vám pomohou se uvolnit, zmírňují stres a usnadňují tak usínání. Za určitých okolností může vést k nespavosti nedostatek určitých důležitých látek, zvláště vápníku, hořčíku nebo vitaminu B6; jejich doplnění může problém vyřešit nebo alespoň usnadnit jeho odstranění. Niacin (jeden z vitaminů B) užívaný společně s vitaminem B6 pomáhá příznivě ovlivňovat úzkostné stavy. Pomoci může také hořčík nebo vitamin B6 společně s 5-HTP (formou aminokyseliny tryptofanu), která zvyšuje hladinu serotoninu, jenž navozuje spánek. 5-HTP je dobrou alternativou k rostlinným lékům. K ostatním rostlinám, které se užívají jako prostředky ke spaní, patří kalifornský mák, chmel, meduňka, lipový květ a sporýš lékařský.