Pokud se podíváme na problematiku redukce podkožního a útrobního tuku tak zjistíme, že většina jídelníčků na hubnutí a propagovaných výživových plánů se zabývá pouze skladbou hlavních makrosložek stravy: sacharidy, bílkoviny, tuky, voda, vláknina.

Ale kdo se zabývá tím, zda má tělo dostatečnou tzv.antioxidační kapacitu? Jaká je zastoupení minerálů a vitamínů v celém organismu?

Každý vitamín a minerál vstupuje do všech procesů metabolismu. Metabolismus je látková výměna. Tím se vytváří energie nezbytná pro zachování všech fyziologických funkcí organismu. A to se týká jak hubnutí, nabírání tak i fungování těla jako obrovské biochemické továrny.

Do procesu vstřebávání a využívání hlavních složek potravy (sacharidy, bílkoviny, tuky) vstupují i „malí pomocníci“. To jsou tzv. mikroložky jako vitamíny, minerály, enzymy apod.

Pokud má tělo mikro složek nedostatek, pak i proces vstřebávání a využívání potravy je omezený a další mechanismy nedostatečně fungují. A to se týká i procesu hubnutí.

 

Takže shrnutu, podtrženo a jednoduše řečeno: Pokud člověku chybí v těle různé vitamíny, minerály, fyto živiny a enzymy, pak nemůže docházet ke správnému fungování těla a ani k hubnutí. Nejdříve potřebujeme tělo „nasytit“ dostatkem těchto živin a pak teprve má smyslu řešit skladbu jídelníčku a pohyb.

Z praxe vyplývá, že lidem  nejčastěji chybí tyto mikro složky a látky:

 

1)      Selen

2)      Zinek

3)      Vitamíny skupiny B

4)      Hořčík

5)      Vitamín C

6)      Vitamín K2

7)      Vitamín D3

8)      Koenzym Q10

9)      Měď

10      Mangan

11)     Chróm

12)     Antioxidanty

13)     Jód

14)    Lněné semínko